Home » » 15 Tahun Mengajar Fizik

15 Tahun Mengajar Fizik


Aku mula mengajar 4 Disember 1989 di Sekolah Menengah Kerajaan Kapit, Kapit, Sarawak. Mengajar Fizik Moden tingkatan 4 dan 5 dan Matematik Moden tingkatan 4. Berat aku masa tu sekitar 50 kg aje.... sangat kurus kerana kurang makan. Sarapan pagi jarang sekali sekadai minum susu nestle chocolate dan roti aje kerana tak banyak kedai makanan Islam yang benar-benar memenuhi selera. Kadang kala nak makan di kedai pun terfikir lebih sedap masak maggie lagi.



Mula-mula mengajar aku menjadi guru kelas 4 Sains 2. Tengok pelajar lebih besar daripada aku.

Aku mula-mula mengajar, macam buat eksperimen mencari satu kaedah pengajaran yang terbaik di mana di Kapit ni agak pendalaman yang sukar untuk mendapatkan bahan dan maklumat semasa. 5 tahun mengajar di Kapit nak dapat skema pemeriksaan Fizik pun tak boleh dan aku terpaksa buat skema sendiri tanpa panduan yang lengkap.

Tapi alhamdulillah setiap tahun ada pelajar dapat 1 untuk subjek Fizik walaupun tak berjaya dapat 100% lulus.

Jadi banyak bahan aku buat sendiri, itu yang terfikir kenapa aku tak simpan aje bahan-bahan ini pada satu blog yang boleh dirujuk kemudian hari. Maka aku pun buatlah blog ini.







0 comments:

Post a Comment

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Fizik Moden - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger